Kaip teisingai pasirinkti žiemines padangas

Pirmiausia reikėtų nutarti, dygliuotų ar nedygliuotų padangų norite.

Dygliuotas padangas rekomenduojame tiems, kurie dažniau važinėja užmiestyje, ypač kaimo keliais, kurie dažnai būna padengti ledu, o kelininkai tokius kelius aplenkia arba užsuka du kartus per žiemą. Dygliuotų padangų privalumas ant ledo – neginčytinas. Jų stabdymo kelias gerokai trumpesnis, jų blokeliai standesni, todėl dygliuotos padangos tarnauja ilgiau.

Nedygliuotas padangas rekomenduojame miestiečiams (ypač didesnių mietų gyventojams), nes keliai miestuose dažniausiai būna daugiau – mažiau valomi. Be to, jeigu ketinate važiuoti į užsienį, tai su dygliuotomis padangomis pasieksite tik Lazdijus. Vakarų Europa jums – uždaryta. Nedygliuotos padangos turi kitus privalumus – jos gerokai tylesnės, jomis apautas automobilis naudoja mažiau kuro, lyginant su dygliuotomis.

Universalių padangų galimybės žiemą yra labai ribotos. Beje, kaip ir vasarą taip pat. Kitas žingsnis – biudžetas. Vienas ko gero daugiausiai žinančių apie padangas žmonių Lietuvoje, daugkartinis Lietuvos ralio čempionas ir didžiausios Lietuvoje įmonės, prekiaujančios padangomis, „Egzotika“ savininkas Rokas Lipeikis sako, kad taupyti renkantis žiemines padangas tikrai nereikia. Universalių padangų nerekomenduojame – nebent jūs važiuojate tikrai labai mažai ir galite sau leisti visai niekur nevažiuoti, kai važiavimo sąlygos tikrai sunkios. Universalių padangų galimybės žiemą yra labai ribotos. Beje, kaip ir vasarą taip pat.

Žiemos sąlygomis vienareikšmiškai saugesnės yra dygliuotos padangos, nes jų sukibimas su kelio paviršiumi geresnis, nors guma ir kietesnė. Maksimalus saugumas žiemą bet kokiose situacijose nusveria pagrindinius dygliuotų padangų trūkumus: didesnes degalų sąnaudas ir triukšmingumą.

Reikėtų atkreipti dėmesį, kad teisingas padangų parinkimas turi didelę įtaką ne tik saugumui ir komfortui, bet ir padangų dėvėjimuisi. Šiuolaikinių automobilių sudėtingos pakabos turi labai didelę įtaką tolygiam padangos dėvėjimuisi. Labai dažnai netinkamai parinktos padangos netolygiai nusidėvi per 10-15 tūkst. km ir pradeda kelti nepakeliamą triukšmą ar net sukuria vibracijas. Todėl geriausia – padangų parinkimą patikėti šios srities profesionalams.

Beje apie padangų dydį – žiemą rekomenduojamos šiek tiek siauresnės ir aukštesnio profilio padangos. Dažniausiai gamintojai rekomenduoja dviejų, rečiau – trijų skirtingų dydžių padangas tam pačiam automobiliui. Jeigu galite rinktis, žiemai rekomenduojame rinktis siauresnes ir aukštesnio profilio padangas.

Nepamirškite įvertinti greičio indekso – tai ypač aktualu tiems, kurie dažnai važinėja magistraliniais keliais ar ketina keliauti į Vokietiją. Greičio indeksas – tai padangos gamintojų maksimaliai leidžiamas greitis, kuriuo važiuojant yra garantuojama padangų kokybė. Dažnos (ypač pigesnės) žieminės padangos pasižymi nedideliu greičio indeksu.

Ir paskutinis dalykas – nepriklausomai nuo metų laiko reguliariai tikrinkite padangų slėgį. Nesvarbu kokiu metų laiku ir kokiomis padangomis važiuojate – nedidelis slėgis padangoje gali tapti didelės nelaimės priežastimi.

  • Kaip teisingai pasirinkti žiemines padangas


Pasitikrinkite savo KET žinias prieš teorinį VĮ Regitra egzaminą spresdami naujausius KET testus internetu.
Plačiau apie KET testus internetu